Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(4)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Autor
Attwood Tony (1952- )
(2)
Attwood Tony
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Deman Isabelle
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Hénault Isabelle (1973- )
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Melillo Robert
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Painter Kim Kiker (1977- )
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Welsche Mone
(1)
Wintgens Alison
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(7)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Psycholodzy
(4)
Rodzice
(4)
Logopedzi
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Aktywność fizyczna
(1)
Autyzm
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Leczenie
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z zespołem Aspergera
(1)
Nauczanie
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Seksualność
(1)
Terapia narracyjna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół nadruchliwości z deficytem uwagi
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Podręcznik
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny.Tony Attwood i Michelle Garnett - eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem - przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji.Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób.Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie.dr Susan W. Whitedyrektor Virginia Tech Autism ClinicProfesor Tony Attwood i doktor Michelle Garnett stworzyli zestaw ćwiczeń idealnie nadający się do pracy w domu i szkole. Jest wygodny w użyciu, zawiera przydatne informacje i wskazówki. To doskonała pomoc dydaktyczna, pomagająca dzieciom i młodzieży zrozumieć sympatię i miłość, a zarazem umożliwiająca im budowanie związków i przyjaźni.Sue Larkeyspecjalistka ds. autyzmu, nauczycielkaoraz autorka książek na temat ASD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Pedagogika (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozmaite trudności uczniów prowokują nauczycieli do refleksji, zaskakują, zbijają z tropu, a czasem wytrącają z równowagi. O jakich trudnościach mowa? Niektóre dzieci zmagają się ze specyficznym zaburzeniem językowym, inne - cierpią z powodu zaniedbań wychowawczych, dysleksji, dyspraksji lub zaburzeń, które uniemożliwiają im pełne zaangażowanie się w naukę. Jeszcze inne zaś potrzebują jedynie trochę więcej czasu i zachęt, by nabrać pewności siebie. Zdarza się, że ze względu na tak wiele różnorodnych sytuacji pedagodzy nie są pewni, jakie podejście powinni wybrać, by pomóc swoim wychowankom. Niniejszy poradnik stanowi wygodny zbiór prostych wskazówek, jak rozpoznać trudności uczniów, oraz praktycznych pomysłów, jak ułatwić proces nauczania. Książka, zawierająca wiele ćwiczeń gotowych do wykorzystania, przyda się zarówno nauczycielom, jak i rodzicom dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Pedagogika (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie IV. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2024. - 317, [2] strony : fotografie ; 30 cm.
Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom, rodzicom i współpracownikom. Czytając Nowe historyjki społeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomyślałem sobie: „Carol, znowu ci się udało!”, trzymałem bowiem w dłoniach kolejną wyjątkową pozycję, dzięki której dzieci z ASD lepiej pojmą siebie i swoje miejsce w społeczeństwie. Carol doskonale rozumie świat osób z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydają się obu stronom, wspierając wzajemne zrozumienie, komunikację i akceptację. Z PRZEDMOWY dr. Tony’ego Attwooda [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Pomoce dydaktyczne (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego, stworzone dla szerokiego kręgu odbiorców, w tym nauczycieli, psychologów klinicznych i wychowawczych, terapeutów mowy i języka (logopedów), psychiatrów dziecięcych i – co ważne – dla rodziców oraz młodzieży i osób dorosłych żyjących z mutyzmem wybiórczym. Do książki dołączono gotowe materiały do wykorzystania w pracy z dzieckiem, które można drukować i kopiować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Psychologia (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ADHD – zaburzenie rozwojowe o podłożu neurologicznym, które pojawia się przed siódmym rokiem życia i objawia się niemal ustawicznymi deficytami uwagi bądź nadaktywnością i impulsywnością – stanowi jeden z najczęstszych powodów konsultacji klinicznych. Niniejszy poradnik jest skierowany do nauczycieli i rodziców dzieci z ADHD, a także do młodzieży zmagającej się z tym zaburzeniem. Autorka – doktor neuropsychologii z wieloletnim doświadczeniem klinicznym i pedagogicznym – łączy podejście specjalistyczne z osobistymi spostrzeżeniami, gdyż sama mierzyła się z trudnościami związanymi z nadpobudliwością zarówno w dzieciństwie, jak i w późniejszym życiu. Dzięki temu porady przedstawione w książce są zarazem proste i rzeczowe. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Pedagogika (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Pomoce dydaktyczne (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Psychologia (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Celem autorki niniejszej książki jest zbudowanie pozytywnego punktu widzenia na seksualność oraz rozwiązanie trudności, które zbyt często postrzegane są jako zachowania problematyczne lub perwersja. Chociaż powyższe zdarzają się w populacji dotkniętej zespołem Aspergera, w tej publikacji zagadnienie seksualności potraktowane zostanie w szerszym ujęciu: rozpatrzone zostaną czynniki takie jak intymność, przyjaźń, pożądanie, komunikacja, płeć, preferencje, tożsamość, potrzeby, emocje i rozwój, a omawiane tematy będą odpowiednie dla okresu dojrzewania i wieku dojrzałego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Psychologia (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Psychologia (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Pomoce dydaktyczne (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej